Vanliga frågor

På denna hittar du svar på några vanliga frågor vi ofta får till oss på gymmet. 
  • Kan jag (jag har en kompis) provträna innan jag köper ett kort?
    Självklart kan du det! Vi bjuder dig på en provträning förutsatt att du är folkbokförd i staden/kommunen. Är du på besök kan du köpa en gästträning för 100 kr. All provträning sker under våra bemannade tider.
  • Vad innebär avtals- eller bindningstid?
    Avtalstiden är den tid en medlem bundit sig att betala en månadsavgift. Det är en form av avbetalning av ett medlemskap. Under bindningstiden dras en fastställd summa via autogiro månadsvis i förskott för kommande månad. Efter bindningstiden har Puls rätt att prisjustera medlemskapet.
  • Hur loggar jag in på bokningssidorna?
    Ditt användarnamn är e-postadressen du har registrerad hos oss och lösenordet är de 6 första siffrorna i ditt personnummer (ex. 820328) om du inte angett ett eget lösenord i din profil. Byt lösenord första gången du loggar in. Kontakta oss om du inte kan logga in så kollar vi att vi har rätt e-postadress inlagd på dig.
  • Kan jag frysa mitt kort?
    Alla autogirokort är frysbara. Från 1 september 2018 betalar 95 kr per månad du vill frysa. Vid graviditet, utlandstjänstgöring, skada eller sjukdom kan du frysa ditt medlemskap utan kostnad mot uppvisande av intyg. Frysningen görs på närmaste Pulsanläggning och i anslutning till frysningen betalas frysningsavgiften. Du kan också bli debiterad din frysningsavgift månadsvis via ditt autogiro. En redan debiterad månad (korten debiteras kring 20:e föregående månad) kan ej frysas i efterhand och periodkort (förbetalda kort) är ej frysbara. Frysning måste alltså göras senast den 20:e månaden före frysningen skall träda i kraft.
  • Vad gäller om jag vill säga upp mitt medlemskap?
    Efter avtalstidens utgång är uppsägningstiden två månader plus dagarna som är kvar i den innevarande månaden på samtliga autogiroavtal. Uppsägningen administreras enklast på plats på våra anläggningar. Vi är mycket tacksamma om vi får veta orsaken till uppsägningen så vi kan fånga upp eventuella problem eller missnöje om sådana finns. Självklart är du alltid välkommen tillbaka till oss.
    Obs! En makulering (stopp) av ett autogiromedgivande är inte är detsamma som uppsägning av medlemskapet. Vid utebliven betalning skickas påminnelsefakturor vilka om betalning uteblir lämnas vidare till Kredithanterarna för indrivning.
  • Hur betalar jag för mitt medlemskap?
    Vi erbjuder betalning via autogiro, faktura och kortbetalning. Vi tar även emot diverse Friskvårdscheckar etc.
  • Om jag inte kan komma in - kan någon annan medlem släppa in mig då?
    Nej, det leder till avstängning för båda. Skulle det göras en kortkontroll kan även båda debiteras kontrollavgift på 1500 kronor om kortet inte är giltigt. Kontrollera istället varför kortet inte fungerar under våra bemannade tider.
    Det är lika otillåtet att släppa in en medlem vars kort inte fungerar som att släppa in en kompis som inte är medlem utan tillstånd.

  • Vilka bokningsregler gäller?
    Du hittar alla våra bokningsvillkor här.
  • Jag kan inte komma in obemannade tider - varför?
    Det kan finnas flera anledningar till att du inte kan öppna dörren. Det vanligaste är att det är en faktura som inte betalats och då slutar kortet att fungera i dörrarna.
    Om du har kortet i plånboken och mer än ett chipkort (ex. från västtrafik) i, kan det kortet läsas in i stället vilket gör att du inte kommer in. Testa att ta ut kortet istället.
    Om du har en obetald faktura (pappersfaktura eller autogirofaktura) så är ditt kort spärrat i dörren. Du måste först betala av den skuld du har för att ditt kort ska fungera. Detta kan du göra direkt i receptionen under våra bemannade öppettider så funkar ditt kort direkt.

  • Kan jag överlåta mitt medlemskap?
    Det går att överlåta ett medlemskap vid ett tillfälle. Detta gäller under bindningstiden. Därefter går det inte att överlåta ett medlemskap eftersom det då är uppsägningsbart. Kostnad för överlåtelse är 600:-.
    Om du har ett rabatterat kort måste den nya medlemmen ha samma avtalad rabatt annars betalar den nya medlemmen ordinarie pris. Både kontant- och autogirokort går att överlåta. Kontakta receptionen för hjälp.
  • Vad händer om jag flyttar till annan ort?
    Vid flytt från en ort till en annan kan du överlåta ett medlemskap. Detta gäller under bindningstiden. Därefter går det inte att överlåta ett medlemskap eftersom det då är uppsägningsbart. Kostnad för överlåtelse är 600:-..
  • Kan jag få ett intyg till min arbetsgivare för friskvårdsbidrag?
    Om du betalar ditt träningskort via autogiro kan du få ett kvitto på gjorda betalningar från din klubb. Maila eller ring gärna och förbeställ ditt kvitto om du vill vara säker på att det finns på klubben när du kommer.
    Har inte tillräckligt många autogirobetalningar gjorts på ditt träningskort kan du betala av en summa i kassan. Då förskjuter du nästkommande autogirodragning.
    Köper du ett förbetalt kort får du kvittot direkt.
  • När kan mitt barn börja träna på Puls?
    Följande åldersgränser gäller hos oss på Puls:
    18 år - fyllda - för att få teckna avtal och själv betala via autogiro.
    18 år - fyllda - för att få tillgång till gymmet dygnet runt.
    18 år - fyllda - för att få köpa och dricka koffeinberikad dryck på gymmet.
    16 år - fyllda - för att själv få teckna avtal (och betala kontant)
    16 år - fyllda - för att få tillgång till gymmet enligt 07.00-22.00; även under icke bemannade tider.
    16 år - fyllda (eller genomförd friviktskurs) - för att få tillgång till friviktsrummet.
    15 år - fyllda - för att själv få träna på gymmet under bemannade tider.
    10 år - året man fyller - för att få följa med målsman till gymmet och träna. Eget medlemskap krävs. Prata med personalen på närmaste anläggning så hjälper de dig.
  • Barn på gymmet
    Har man svårt med barnpassning när man vill träna får man givetvis ta med barnen till gymmet. Barn får nyttja barnrum, sitta i cafédel eller soffytor under tiden föräldrar tränar. OM barn skall få medfölja förälder in på gymmet skall detta godkännas av receptionspersonal. Det är dock strängt förbjudet för barn att springa runt, kasta bollar, klättra på/nyttja maskiner eller i yta för fria vikter. Du som förälder ansvarar för ditt barn och att plocka iordning efter ert besök.
  • Vi ber er som vill ta med barn respektera ovan bestämmelser.
  • Hur arbetar Puls mot användandet av doping/droger/alkohol på anläggningarna?
    I Puls lokaler är all förtäring av alkohol förbjuden.
    Otillåtna dopingpreparat är strängt förbjudna och vid misstanke om nyttjande av dopingklassade preparat häver vi medlemskap och anmäler misstanken till polisen.
    Vårar anläggningar är öppna för Polisen i deras arbete att förhindra bruk och spridning av dopings- och narkotikaklassade preparat.

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång